Rehberlik servisi; bireysel veya grupla psikolojik danışma, veli görüşmesi, rehberlik çalışmalarının dokümanlarının oluşturulması, kayıtların tutulması, dosyalanması ve Okul Rehber Öğretmeni'nin bireysel veya kolektif çalışması amacı ile kullanılmaktadır
Ayrıca rehberlik servisimiz;
- Rehberliği tanıtmak ve benimsetmek.
- Veli, öğretmen ve öğrencilerin yakınlaşmasına yardımcı olmak.
- Ekonomik, sosyal, bedensel ve zihinsel problemlerle ilgilenmek,
- Çeşitli teknikler kullanmak suretiyle öğrencileri tanımak ve kendilerine tanıtmak,
- Başarısızlık nedenlerini saptamak ve önlemeye çalışmak,
- Öğrencilerin okul ve meslek seçimine yardımcı olmak,
- Disiplinsizlik nedenlerini bularak önlemeye çalışmak,
- Maddi olanakları yetersiz olan öğrencilere okul vasıtasıyla yardımcı olmak,
- Boş zamanlarını iyi değerlendirmelerini sağlamak,
- Öğrencinin kendisinden veya sosyal çevresinden gelen psiko-sosyal problemleri araştırılıp değerlendirilmesine yardımcı olmak,
- Okulun eğitim programları ile rehberlik arasında gerekli koordinasyon ve yaklaşımı sağlamaya çalışmak,
- Okul içinde olumlu, güvenli, sıcak bir eğitim ortamı yaratılması ve dolayısıyla başarı oranının artmasına yardımcı olmak,
- Toplumun diğer bireyleri ile iyi ilişkiler kurabilmeleri ve hayata karşı olumlu tutum geliştirebilmelerine yardım etmek hususunda hizmetlerine devam etmektedir.
ÇALIŞMA AMAÇLARIMIZ
Okulumuzda "Öğrenci Odaklı Eğitim" bakış açımıza paralel olarak Rehberlik Hizmetleri Servisi öğrencilerinin bilişsel, duygusal ve sosyal açıdan tutarlı ve sağlıklı bir bütün olarak gelişmelerini, çağdaş dünyaya uyum sağlayabilecek mutlu ve üretken bireyler olmalarını amaçlamaktadır. Buradan yola çıkarak öğrencileri yakından tanımayı, kişilik, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı, onlara gereksinimleri doğrultusunda yardımcı olmayı, önleyici, koruyucu ve mesleki rehberliği yaygınlaştırıcı tedbirler almayı hedeflemektedir.
Okul rehberlik servisimiz; bireysel ve gurupla danışma yoluyla, öğrencilerimizin her türlü sosyal, kişisel, eğitsel ve psikolojik sorunlarının çözümünde öğrencilerimize yardımcı olmaya, ders başarılarını daha da arttırmaya, kendileriyle ve çevreleriyle barışık ve uyumlu bireyler olabilmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmaktadır.
ÇALIŞMA HEDEFLERİMİZ
- Sınırlarının farkında, yaşından beklenen sorumlulukları üstlenebilen,
- Kendisi ve diğer insanlarla barışık,
- Sosyal yaşamda ayakları üzerinde durabilen,
- Sorun çözme becerileriyle donatılmış,
- Duygu ve düşüncelerini, yerinde ve zamanında , etkin bir biçimde ifade edebilen,
- İlgi ve yeteneklerinin farkında, gelişmeye ve öğrenmeye açık,
- Mutlu ve sağlıklı, bireyler olarak yetişmeleri için sürekli, sistemli ve etkili bir yardımın verilmesi hedeflenmektedir.
ÇALIŞMA İLKELERİMİZ
Rehberlik çalışmalarında temel ilkelerimiz;
- Gizlilik,
- İşbirliği
- Gönüllülük,
- Süreklilik,
- Demokratik tavır,
- Bireye saygı,
- Ciddiyet,
- Karşılıklı güven,
- Dürüstlük,
- Bireysel farklılıklara saygıdır.
Rehberlik Faaliyeti;
- Rehberlik bir süreçtir. Rehberlik bir anda olup biten bir iş değildir.
- Rehberlik bireye yardım etme işidir. Rehberlik yardımı psikolojik bir yardımdır.
- Rehberlik yardımı bireye dönüktür. Rehberlik hizmetlerinin merkezinde birey vardır. Okul ortamında rehberliğin ilgilendiği birey öğrencidir.
- Rehberlik bilimsel bir hizmettir. Rehberlik çalışmaları bilimseldir. Rehberlik yardımının dayandığı bilimsel ilkeler ve yöntemler vardır.
- Rehberliğin esası bireyin kendisini gerçekleştirmesine yardım etmektir. Kendini gerçekleştirme psikolojik danışma ve rehberlik yardımlarının bütün boyutlarını içine alan bir kavramdır. Bireyin kendini anlaması problemlerini çözebilmesi kendine en uygun seçimler yaparak gerçekçi kararlar alabilmesi, kendi kapasitelerini en uygun bir düzeyde geliştirebilmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapabilmesi vb. psikolojik danışma ve rehberlik sorulardır.